Betaalopties

Kies zelf hoe u wilt betalen.

Mijn Belasting

U kunt niet inloggen bij Mijn Belasting. Dit kan om 2 redenen gebeuren:

Bent u zakelijke klant? Ga dan naar waternet.nl/zakelijk.

Wilt u uw drinkwaterrekening bekijken? Log dan in bij Mijn Drinkwater.

Krijgt u deze melding onterecht? Bel dan onze Klantenservice. We helpen u graag verder.

  • Bekijk uw aanslag
  • Betaal met iDEAL of in termijnen
  • Kies uw contactvoorkeur
  • Pas uw gegevens aan

{{ aanslagen.openstaandBedrag | currency : '€ ' }}

Mijn Belasting

Betaalopties

Betaalwijze

-

Handmatig

Automatische incasso

Rekeningnummer

{{ subject.betaalgegevens.rekeningnummer === null || subject.betaalgegevens.rekeningnummer.length == 0 ? '-' : subject.betaalgegevens.rekeningnummer }}

Aantal termijnen

- 1 termijn 8 termijnen

Betaalgegevens succesvol opgeslagen. Deze gegevens ook gebruiken voor uw drinkwaterrekening? Wijzig ze direct bij Mijn Drinkwater.

Betaalwijze

Rekeningnummer

Vul een geldig rekeningnummer in. Bijvoorbeeld NL01ABNA0123456789.
U kunt geen buitenlands rekeningnummer gebruiken. Vul een Nederlands rekeningnummer in.

Aantal termijnen

Er ging iets mis bij het opslaan van uw rekeningnummer. Probeer het opnieuw. Als dit probleem zich blijft voordoen, bel dan met onze Klantenservice.

Mijn Drinkwater

  • Bekijk uw rekening
  • Betaal met iDEAL of in termijnen
  • Kies uw contactvoorkeur
  • Pas uw gegevens aan

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken

Mijn Drinkwater

Betaalopties

Betaalwijze

Handmatig

Automatische incasso

{{result.result.statusMessage.content}}

Betaalwijze

Met automatische incasso betaalt u altijd op tijd. Zonder dat u iets hoeft te doen.

Betaalwijze

Handmatig

Automatische Incasso

Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om uw betaalwijze aan te passen

Rekeningnummer

Voer een geldig rekeningnummer in. Bijvoorbeeld NL01ABNA0123456789
{{result.result.statusMessage.content}}

Termijn

Er is iets misgegaan bij het invoeren van uw rekeningnummer. Controleer uw rekeningnummer en probeer het opnieuw. Als dit probleem zich blijft voordoen, bel dan met onze Klantenservice.

Rekeningnummer

{{ customerInfo.account.iban }}

-

{{result.result.statusMessage.content}}

Termijnen

Per maand Per 3 maanden

{{result.result.statusMessage.content}}
Betaaloptie succesvol opgeslagen. Deze keuze ook gebruiken voor uw waterschapsbelasting? Log dan in bij Mijn Belasting. Aanpassen

Vraag en antwoord over mijn betaalopties

U kunt op Mijn Waternet op 2 manieren betalen:

1. Met iDEAL 

U betaalt direct online via uw eigen bank.

Als wij uw e-mailadres hebben, laten wij u het per e-mail weten als uw betaling gelukt is.

2. Via automatische incasso
U kunt in 1 maand betalen of in 8 maanden. Wel zo makkelijk, want u betaalt altijd op tijd.

Via incasso betalen

Als u in 8 maanden betaalt, schrijven wij iedere maand hetzelfde bedrag af van uw bankrekening. Dit doen wij steeds rond de 28e dag van de maand.

Drinkwaterrekening

Betaalt u via automatische incasso? In uw overzicht met rekeningen ziet u wanneer de volgende afschrijving is. 3 weken na de datum op de rekening schrijven wij het bedrag af.

Let op: Hebt u ons zojuist toestemming gegeven voor een automatische incasso? Betaal dan handmatig de rekeningen die u nog niet had betaald. Nieuwe rekeningen schrijven wij automatisch af.

Waterschapsbelasting

Betaalt u met een automatische incasso? Wij schrijven het bedrag rond de 28e dag van de maand van de termijn af. Hoe hoog uw bedrag is, ziet u in uw overzicht met aanslagen.

U kunt uw aanslag in 8 maanden betalen via automatische incasso. U betaalt dan iedere maand hetzelfde bedrag.

Dit kunt u zelf eenvoudig regelen bij uw betaalopties.

In termijnen betalen

Wij schrijven het maandbedrag aan het eind van de maand af van uw bankrekening. Dat is steeds rond de 28e dag van de maand.