Jaarlijkse meterstand doorgeven

U geeft 1 keer per jaar uw meterstand door. U krijgt hiervoor een uitnodiging per e-mail of post. In de uitnodiging staat uw opnamenummer. Met uw jaarlijkse meterstand maken wij uw jaarafrekening. Zo betaalt u altijd het juiste bedrag voor uw water.

Hulp nodig bij het doorgeven? Bekijk onze tips.

Vraag en antwoord over mijn meterstand

Vul alle cijfers in die op de zwarte vlakken staan. In dit voorbeeld hebben de vlakken een gele rand.

In dit voorbeeld vult u 00955 in.

Het opnamenummer staat in de e-mail die u van ons hebt gekregen.

Hebt u een uitnodiging per brief gekregen? Dan vindt u het opnamenummer onder stap 4 van de brief. Bekijk het voorbeeld.

Uw opnamenummer bestaat uit 10 cijfers.

Mijn meterstand doorgeven

U kunt uw eindstand tegelijk doorgeven met uw verhuizing.

Hebt u de verhuizing al doorgegeven? Geef dan uw eindstand door via onze klantenservice.

Als u het klepje op het ronde doosje opent, ziet u 5 cijfers op zwarte vlakken en 3 cijfers op rode vlakken.

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken.

We sturen u 1 keer per jaar een uitnodiging om uw meterstand door te geven. Deze meterstand gebruiken we voor uw jaarafrekening. Geeft u de meterstand niet binnen 3 weken door? Dan maken we een schatting van uw meterstand. Daarbij kijken we naar uw waterverbruik in het verleden. Deze schatting gebruiken wij dan voor uw jaarafrekening.

Wat moet ik doen?

Bent u te laat met doorgeven? Dan hoeft u nu even niets te doen. Wacht tot u de jaarrekening van ons krijgt. Op de jaarafrekening staat onze schatting van uw meterstand. En het nieuwe termijnbedrag dat u gaat betalen.

Termijnbedrag aanpassen

Vindt u het nieuwe termijnbedrag te hoog of juist te laag? Dan kunt u het zelf aanpassen. Dat doet u makkelijk online.

Termijnbedrag aanpassen

Geef volgend jaar de meterstand op tijd door. Als u de juiste meterstand doorgeeft, betaalt u nooit te veel.

Het kan zijn dat u bijvoorbeeld drinkwater krijgt van PWN of Vitens.

Controleer daarom uw e-mail met uitnodiging of uw meterstandkaart.

Weet u zeker dat u drinkwater van Waternet krijgt? En lukt het doorgeven van de meterstand niet? Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder.

Wilt u uw e-mailadres aanpassen? Log dan in bij Mijn Drinkwater. Ga naar Mijn Gegevens om uw e-mailadres aan te passen. De volgende keer dat we u vragen om uw meterstand door te geven, krijgt u de bevestiging op het juiste e-mailadres. U kunt uw meterstand nu gewoon aan ons doorgeven.

We gebruiken cookies zodat deze site goed werkt. En om onze site voor u te verbeteren. Meer weten of uw instellingen aanpassen? Ga naar privacy en cookies.