Meterstand doorgeven

Uw meterstand doorgeven? Dat doet u 1 keer per jaar. U krijgt hiervoor een uitnodiging per e-mail of post. In de uitnodiging staat uw opnamenummer.

Met uw meterstand maken wij uw jaarafrekening. En betaalt u het juiste bedrag voor uw water.

Hulp nodig bij het doorgeven? Bekijk onze tips

Vraag en antwoord over mijn meterstand

De cijfers die u moet invullen staan in het vlak met de blauwe rand:

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken. Vul in dat geval 4 cijfers in.

In juli hebben wij uitnodigingen verstuurd met een verkeerde datum. Er staat dat u tot 10 september de tijd hebt om uw meterstand door te geven. Deze datum is fout. Daarom geeft de site aan dat u te laat bent.

Hebt u een foute uitnodiging ontvangen?

Dan kunt u de meterstand alsnog doorgeven door een e-mail te sturen naar meterstanden@waternet.nl. Vermeld a.u.b. uw volledige adres, uw opnamenummer en uw meterstand. U mag ook een foto maken van uw watermeter en deze meesturen. Onze excuses voor het ongemak.

Het opnamenummer staat in de e-mail die u van ons hebt gekregen.

Hebt u een uitnodiging per brief gekregen? Dan vindt u het opnamenummer onder stap 4 van de brief. Bekijk het voorbeeld.

Uw opnamenummer bestaat uit 10 cijfers.

Mijn meterstand doorgeven

U kunt uw eindstand tegelijk doorgeven met uw verhuizing.

Hebt u de verhuizing al doorgegeven? Geef dan uw eindstand door via onze klantenservice.

Als u het klepje op het ronde doosje opent, ziet u 5 cijfers op zwarte vlakken en 3 cijfers op rode vlakken.

Sommige watermeters hebben 4 cijfers op zwarte vlakken.

Kunt u de meterstand niet op tijd doorgeven? Dan schatten wij uw waterverbruik. Dit doen wij door te kijken naar uw eerdere verbruik. Met deze schatting maken wij uw jaarafrekening.

Verschilt onze schatting 25 m³ of meer van uw meterstand? Geef uw meterstand dan door aan onze klantenservice. Hierna krijgt u een aangepaste jaarafrekening. Dit noemen wij een correctienota.

Het kan zijn dat u bijvoorbeeld drinkwater krijgt van PWN of Vitens.

Controleer daarom uw e-mail met uitnodiging of uw meterstandkaart.

Weet u zeker dat u drinkwater van Waternet krijgt? En lukt het doorgeven van de meterstand niet? Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder.

Wilt u uw e-mailadres aanpassen? Log dan in bij Mijn Drinkwater. Ga naar Mijn Gegevens om uw e-mailadres aan te passen. De volgende keer dat we u vragen om uw meterstand door te geven, krijgt u de bevestiging op het juiste e-mailadres. U kunt uw meterstand nu gewoon aan ons doorgeven.